۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۱۵۲۹۶
سردار سلامی:

سپاه پاسداران در برابر دشمنان کوچک و بزرگ با تمام ظرفیت خواهد ایستاد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه با تمام ظرفیت و استعداد در برابر دشمنان کوچک و بزرگ خواهد ایستاد.
سپاه پاسداران در برابر دشمنان کوچک و بزرگ با تمام ظرفیت خواهد ایستاد
به گزارش جهانبین نیوز، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین که با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، گفت: هم‌اکنون در نقطه‌ای از تاریخ قرار داریم که سرنوشت‌ساز بوده مسیر آینده ملت را ترسیم می‌کند و این تقاطع از دوران یک تاریخ را می‌سازد و امروز برای امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران این نقطه از تاریخ حساس است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: شاید این سؤال پیش بیاید که چرا غرب آسیا کانون تحولات منطقه و جهان بوده و همه تهاجمات، محاصره و اشغال‌ها در این منطقه صورت می‌گیرد، چرا که انقلاب اسلامی نظم استکبار را به هم ریخته است.

سردار سلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بعثت دوباره‌ای از اسلام بود که موجب احیای اسلام در عصر جدید شد، ادامه داد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، مستکبران به جوشش درآمدند، چرا که انقلاب اسلامی به‌رهبری امام راحل نمی‌توانست نظمی را بپذیرد که سرنوشت مسلمانان را غیرمسلمانان تعیین کنند.

وی تأکید کرد: پیام انقلاب اسلامی آزادی و آزادگی و حریت برای مسلمانان در برابر کافران و مستکبران بود و مستکبران برای جلوگیری از درخشش این انقلاب دست به کار شدند و این تقابل و نبرد را به‌شکل پیوسته، بی‌وقفه، چندبعدی و همه‌جانبه در مقیاس جهانی و در فضایی کاملاً نابرابر مشاهده می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه یادآور شد: هیچ ملتی تا سختی نکشد و مجاهدت و زحمت نبیند شخصیت مقاوم، مستحکم و نفوذ‌ناپذیر پیدا نمی‌کند.

سردار سلامی ادامه داد: رازی که ملت در طول این چند سال در آزمون‌های مختلف به‌خوبی پیروز و سربلند شدند، الگو گرفتن از زندگی معصومان و ولایت‌پذیری است.

وی عنوان کرد: اگر هنرنمایی فداکارانه معصومان نبود، عاشورا الگو نمی‌شد و اکنون نیز این مجاهدت و تلاش‌های معصومان در مسیر اسلام توسط مسلمانان ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما از حوادثی همچون عاشورا الگو گرفته و جان و شعور ما نیز در این مسیر از فداکاری معصومان سرچشمه گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به مأموریت‌های سپاه خاطرنشان کرد: سپاه به‌تدریج در صحنه‌های سخت قرار گرفت، با انقلاب متولد شد و در آغوش احساس، ایمان و عشق‌ورزی مردم رشد کرد.

سردار سلامی بیان کرد: سپاه به‌تدریج از یک نهاد نوپا به یک ساختار دفاعی نیرومند تبدیل شده که میزان تأثیر و شعاع جاذبه قدرت آن همه دشمنان را فرا گرفته است.

وی اظهار داشت: سپاه بدون اینکه در نقطه‌ای از جهان حضور نظامی داشته باشد، الگو و روح اسلامی را در جهان دمیده و این‌چنین در برابر دشمنان سد مقاومی ایجاد کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه همه توانمندی خود را برای مقابله با دشمنان کوچک و بزرگ بسیج کرده است، عنوان کرد: تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را برای مقابله با دشمنان در هر عرصه‌ای به کار گرفتیم.

سردار سلامی با بیان این نکته که سپاه هیچ‌گاه روی ساختار ثابت و سازمانی ثابت تکیه نمی‌کند، تأکید کرد: سپاه با ولایتمداری در عرصه دفاع از این نظام و ولایت و مردم وارد عمل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر زمان دشمنان اسلام سیاست‌های خود را با راهبردهای متفاوت به اجرا گذاشتند و در تهاجم فرهنگی، نظامی، ترور علمی، عملیات روانی، انزوای سیاسی و دیگر تهاجمات با ساختار و صف‌آرایی نیرومند علیه نظام وارد عرصه شده‌اند، سپاه نیز به‌عنوان شمشیر بلند ولایت و ذوالفقار نظام وارد عمل شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سپاه تکیه‌گاه و کرامت این مردم بوده و پیشگام در عمل مجاهدت و پیش‌مرگ مردم در مخاطره‌ها است که مجبور شده خود را با توجه به اقتضائات زمان تجهیز کند.

سردار سلامی تأکید کرد: امروز اگر رژیم صهیونیستی عربده‌کشی کند، غرش جوانان حزب‌الله در شرق مدیترانه نفس آنها را بند می‌آورد و اگر دشمنان به اسلام تعدی کنند، هر پایگاهی از آنها را که بخواهند مورد هدف قرار می‌دهند.

وی یادآور شد: امروز سپاه در زمینه سازندگی و عمران نیز پیشتاز و نقطه اتکایی نیرومند برای دولت‌هاست.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امروز ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی همگی با هم در یک جهاد مقدس شرکت دارند، چرا که نبرد ما با استکبار خاتمه نیافته، اما صبح پیروزی نزدیک است. وی عنوان کرد: دیگر از قدرت اقتصادی، تأثیرات تهاجمی، خانمان‌برانداز، فرهنگی و نفوذ سیاسی دشمن خبری نبوده و مستکبران در حال افول هستند.

وی در خاتمه حرکت دشمنان را مانند دایره‌ای توصیف کرد که در نهایت به نقطه ابتدایی بازمی‌گردند و این مورد را درباره فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان تصدیق کرد.

وی همچنین تصریح کرد: راز اصلی درخشش نظام جمهوری اسلامی ایران در حقیقت درخشش نور ولایت است که اندیشه‌های الهی و اسلامی را اجرا می‌کند.

سردار سلامی تفاوت جمهوری اسلامی ایران را با دیگر نظام‌ها همین ولایت فقیه و آن را شایسته شکرگزاری و سپاس دانست.

در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری و استانی برپا شد، از ۶ سال خدمات سردار سالار آبنوش در کسوت فرماندهی سپاه این استان تقدیر و مسئولان، پاسداران و بسیجیان با سردار شاهرخی فرمانده جدید سپاه این استان میثاق بستند.

سردار شاهرخی علاوه بر فرماندهی سپاه استان لرستان، سابقه فرماندهی در تیپ ۸۲ سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین را نیز در کارنامه خود دارد.

سردار آبنوش نیز به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده و جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی شد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۴۳

29 Dec 2019