۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۱۶۷۲

دنياي رنگارنگ هنرهاي دستي در "دسترنگ"

مجموعه مستند "دسترنگ" در شبكه استاني سيماي مركز چهارمحال و بختياري توليد شد.
دنياي رنگارنگ هنرهاي دستي در "دسترنگ"
به گزارش جهانبین نیوز، صنايع و هنرهای دستي جزئی از فرهنگ و سرمايه‌هاي غني هر قوم به شمار مي رود كه گاه درگذر زمان مهجور مانده و رو به فراموشي نهاده است، با بررسي و شناخت صنايع دستي يا در زبان محلي "دسترنگ" و در مستندي با همين عنوان، به معرفي و كالبد شكافي فرهنگ منطقه، با هدف احياي صنايع دستي درحال منسوخ شدن و جلوگيري از زوال هنرهاي در دست فراموشي استان پرداخته شده است.

در مستند دسترنگ، هنر صنايع دستي استان در قالب طرح ها و رنگ هاي بديع و زيبا با نگاهي عميق، بازسازي و به تصوير كشيده مي شود و از ويژگي هاي خاص آن مي توان به تركيب رنگ و موسيقي مناسب و مرتبط با موضوع و تعدد لوكيشن ها اشاره كرد.

لباس بختياري، وريس، شيردنگ، بهون، قفل چالشتر، گيوه، نمد، چوقا، گليم بختياري، فرش اولاد، سنگ تراشي، آهنگري، خاتم كاري و سبدبافي از موضوعاتي است كه در هر برنامه اين مجموعه مستند ۱۳ قسمتي به مدت ۲۰ دقيقه به آنها پرداخته مي شود.

علي شفيعي قهفرخي؛ تهیه‌کننده؛ داريوش نيكبخت؛ مدير توليد؛ تهمينه كاظمي، تصويربرداران؛ وحيد حسين زاده، محمد قلي پور، محمد حسن زاده، صدابردار؛ مجيد كبيري و تدوين گران: داريوش نيكبخت، حسين احمدي از جمله عوامل این برنامه هستند.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۲:۱۸

30 Jan 2020