۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۱۱۱۴
کارشناس مسائل فرهنگي مطرح کرد:

رسانه هاي غربي افکار ما را تهديد مي کنند

رسانه هاي غربي با شیوه های حلقه مفقود، مفروض انگاري و قلب دعوا دراذهان مردم تاثيرمي گذارند.
رسانه هاي غربي افکار ما را تهديد مي کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، احمد قديري کارشناس مسائل فرهنگي درخصوص نقش رسانه هاي غربي در ايجاد دلهره هاي اجتماعي اظهار کرد: يکي از عواملي که رسانه هاي غرب در ذهن مردم جنگ و در دل هاي آن ها نگراني ايجاد مي کنند "مفروض انگاري" است يعني بديهي دانستن برخي از واقعيات يا مسلم انگاشتن که بخش عمده آن را سؤالات القايي تشکيل مي دهد و در بحث علوم انساني به خصوص در علم سياست پر کاربرد است.

وي ادامه داد: يکي از عوامل ديگر "حلقه مفقود" است ، يعني رسانه هاي غرب مطلبي را بدون شرايط انعقاد کلام و زمان و مکان و حتي بدون اينکه بگويند براي خاص يا عام مي باشد بيان مي کنند.

قديري گفت: يکي از عوامل ديگر "قلب دعوا ست"يعني منقلب کردن دعوا که خود به دو بخش اتهام متقابل و طلب دليل بر عدم مي باشد.

وی گفت: در غرب وسيله اي به نام صندلي برقي وجود دارد که براي شکنجه و اعدام افراد استفاده مي شود. اگر کسي بر روي آن نشسته باشد و آن وسيله شروع به کار کند، مغزش مثل کره آب مي شود و بيرون مي آيد و جان دادن فرد بسيار سخت مي شود.

قديري ادامه داد: در صورتي که اگر در اينترنت کلمه صندلي برقي را جستجو کنيم در قسمت عکس آن فقط يک عکس معمولي از صندلي و در قسمت ويدئو آن يک فيلم ۵ دقيقه اي است، که فرد خيلي آسان جان مي دهد.

کارشناس مسائل فرهنگي مطرح کرد: اگر آنها مطلبي از اسلام بزنند صدها تصوير خشن براي آن مي سازند ولي براي مطالب خودشان چنين کاري نمي کنند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: در اين زمان مردم بايد آگاه باشند و نگذارند که بازيچه غرب و رسانه هاي آن ها شوند و پيرو خط امام(ره) و مقام معظم رهبري باشند.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۲:۳۸

2 Jan 2020