۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۲۰۹۵۵
مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم چهارمحال و بختیاری:

اعطای ۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان

مسئول بسیج سازندگی استان از اعطای ۹8 میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان در قالب عقود اسلامی و قرض الحسنه خبر داد.
اعطای ۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان
حسینعلی شریفی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: مقام معظم رهبری، با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، این اقتصاد را مبتنی بر استفاده از همه ظرفیت ها، منابع و امکانات و حمایت از تولید ملی عنوان فرموده اند.

شریفی اظهار کرد: از سال 86 مقام معظم رهبری این بحث را مطرح کردند و ایشان خلاء ها و ایرادات اساسی سیستم اقتصادی کشور را جبهه جدید مبارزه با دشمن معرفی و با آینده نگری دقیق خود تمرکز دشمن بر عرصه اقتصاد و آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن را هشدار دادند.

وی افزود: ایشان نامگذاری سالها را نیز به شعارهای اقتصادی اختصاص داده اند. در همین اثنا سال ۸۹ برای اولین بار در جمع کارآفرینان از ایده اقتصاد مقاومتی به عنوان الگویی برای استحکام درونی اقتصاد کشور یاد کردند.

شریفی با اشاره به تعریف اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است در زمان بحران و تهدید، کشور را به سمت رشد و شکوفایی حرکت دهد و توطئه‌های دشمنان و تحریم‌های سنگین اقتصادی را از پیش پای اقتصاد کشور بر دارد.

وی خود اتکایی و خودکفایی در تولیدات، عدم واردات، تقویت صادرات کالاهای داخلی، مقابله با خام فروشی چه در نفت چه سایر صنایع و معادن، استفاده بهینه از منابع به خصوص منابع آبی، مصرف کالاهای داخلی و تقویت فرهنگ کار و تلاش را از جمله مولفه های اقتصاد مقاومتی دانست.

شریفی اظهار کرد: از 12 رکن مشخص شده در اقتصاد مقاومتی 6 رکن آن مربوط به دولت و دولتمردان است و 6 محور آن مردمی و مربوط به عامه مردم است.

وی تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی، استفاده حداکثری از منابع داخلی، تقویت روحیه خودباوری و مردمی کردن اقتصاد را از جمله ارکان مردمی عنوان کرد.

شریفی افزود: مردمی کردن اقتصاد یعنی تمام مردم به نوعی در تولیدات و مصرف بهینه نقش داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی استان بکارگیری همه ظرفیت‌هاى دولتى و مردمى، حمایت از تولید ملى، استفاده‌ى حداکثرى از زمان، منابع و امکانات و در نتیجه کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد را از راه‌های غلبه بر تحریم و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه تاکنون با مبحث اقتصاد مقاومتی شعاری برخورد شده است و آنطور که باید و شاید عملیاتی نشده است.

شریفی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: سنگ بنای اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه واقعیت است و تنها برای حال نیست بلکه آینده نگری است.

مسئول بسیج سازندگی استان شناسایی عرصه‌های اقتصادی بومی منطقه‌ای، آموزش، مشاوره و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و عقوداسلامی به متقاضیان طرح‌های مولد در بخش اقتصاد مقاومتی را از برنامه‌های بسیج سازندگی استان عنوان کرد.

وی از اعطای ۹8 میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب عقود اسلامی و قرض الحسنه ، برای اعطا به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی که با امنیت غذایی جامعه مرتبط هستند اختصاص یافته است.

شریفی افزود: 925 پرونده در این خصوص تکمیل و جهت اخذ تسهیلات اقتصادی به بانک معرفی شد.

وی عرصه هایی مانند پرورش قارچ، زنبور عسل، کشت زعفران، صنایع تبدیلی مرتبط با صنایع غذایی، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش شترمرغ و مرغ بومی و انواع ماکیان، دام سبک و سنگین، ماهی های سردابی و زنبور عسل را عرصه های فعال اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد.

شریفی با بیان اینکه متاسفانه برخی قوانین با روح اقتصاد مقاومتی سازگار نیست گفت: باید تمام زیرساخت ها در کشور برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ای بابا به فکر یه راهکار مناسب باشید من خانمی هستم با مدرک کارشناسی که الان 15 ساله عضو بسیجم و نه به خاطر کار بلکه برای اینکه دوست دارم .اما آدم زورش میاره از تبلغات بیخود اشتغال زایی شما.آخه کسی مث من که نه تخصصی داره نه علاقه ای به این طرح هاتون نه سرمایه اولیه نه ضامن برا وام نه پارتی برا استخدام چیکار کنه.حتما میگید میخاستی داشته باشی. نه؟

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۳۷

2 Jan 2020