۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۰۹۲۱
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

مذاکرات باید در راستای حفظ عزت ملی، دستاوردهای هسته ای و لغو تحریم ها باشد

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان حفظ عزت ملی و دستاوردهای هسته ای، صریح و شفاف بودن و لغو تحریم ها را مولفه های یک توافق خوب عنوان کرد.
مذاکرات باید در راستای حفظ عزت ملی، دستاوردهای هسته ای و لغو تحریم ها باشد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى، به تاریخ ۱۹ بهمن ۹۳، در مورد توافق با ۵+۱ فرمودند: «آنها مسئله هسته ای را به‌عنوان یک نمونه‌ای در دست گرفته‌اند و این‌جور وانمود میکنند که جمهوری اسلامی در قضیه‌ی هسته‌ای درمانده است؛ قضیه این‌جور نیست. من همین جا این را بگویم: اوّلا بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم؛ البتّه توافق بد نه. آمریکایی‌ها مکرّر تکرار میکنند و میگویند «ما معتقدیم که توافق نکردن، بهتر از توافق بد کردن است»؛ بله، ما هم همین عقیده را داریم؛ ما هم معتقدیم که توافق نکردن، بهتر است از توافق بد، توافقی که به ضرر منافع ملی است، توافقی که موجب تحقیر ملّت بزرگ و با عظمت ایران است.»

نرسیدن به توافق بهتر از رسیدن به توافق بد ترجی بند مقامات آمریکایی در روزها و ماه های گذشته گرچه در نگاه اول این عبارت ساده به نظر می رسد اما با وجود سادگی ظاهر این سوال اساسی را در اذهان ایجاد می کند که ویژگی های توافق خوب و بد برای امریکا چیست و توافق خوب برای تامین حقوق ملت ما چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون توافق در مذاکرات هسته‌ای، گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات 19 بهمن سال جاری ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای مسیر مذاکرات را به صورت کاملاً شفاف تبیین کردند.

پورخاقان اظهار کرد: رهبر به صراحت بیان داشتند اینجانب از توافق خوب هسته ای حمایت می کنم و طبیعتاً مردم نیز از چنین توافقی پشتیبانی می کنند.

وی با اشاره به ملاک هایی که مقام معظم رهبری برای توافق خوب بیان فرمودند تصریح کرد: در مذاکرات عزت ملت بزرگ ایران باید حفظ شود و انرژی هسته ای حق مسلم همه کشورهایی است که معاهده ان پی تی را امضا کرده اند.

پورخاقان گفت: دستیابی به انرژی هسته ای حق مسلم ایران است و کسی نمی تواند ملت ایران را از این حق محروم کند و با ملت ایران نمی توان با زور سخن گفت.

وی دومین ملاک توافق خوب از دیدگاه مقام معظم رهبری را صریح بودن کلمات و جملاتی که در توافق نامه به کار برده می شود دانست و بیان کرد: همانطور که رهبر فرمودند کلمات و جملات باید صریح و بدون تفسیرپذیری باشند.

پورخاقان تصریح کرد: نکته بعدی این است که توافق نامه باید به صورت یک مرحله ای نهایی شود و اینکه می گویند ابتدا کلیات نوشته شود و بعد از آن روی جزئیات توافق شود حرف صحیحی نیست همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند علت آن قابل تفسیر بودن کلیات است.

وی افزود: در گذشته نیز طرف مقابل و خصوصاً امریکایی ها نشان دادند که قابل اعتماد نیستند و ممکن است در مسیر مذاکره مطلبی، جمله ای را بیان کنند و بعد بخواهند دیدگاههای خود را تحمیل کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری با دوراندیشی و تیزهوشی دقیق به تیم مذاکره کننده هشدار دادند که مبادا توافق دو مرحله ای اعم از کلیات و جزئیات شود و به صراحت فرمودند اینجانب دو مرحله ای بودن را نمی پسندم.

پورخاقان برداشته شدن تمام تحریم ها به صورت یکجا را ملاک دیگر توافق خوب از دیدگاه رهبری عنوان کرد و گفت: البته تحریم ها ملت ایران را به پای میز مذاکره نکشانده است بلکه اثبات حقانیت و دفاع از حقوق مسلم هسته ای ملت موجب شد تا ایران وارد مذاکرات شود.

وی تاکید کرد: مسلماً این حق ما است که همه تحریم های ظالمانه و بی اساس برداشته شود و هر گونه توافقی که منجر به برداشته شدن تحریم ها نشود توافق خوبی نیست و قابل قبول نمی باشد.

پورخاقان افزود: هر گونه توافقی باید دربردارنده لغو همه تحریم ها باشد هر چند که اگر چنین اتفاقی هم نیفتد تجربه ثابت کرده ملت ایران راه برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم ها را به خوبی می داند.

وی حفظ عزت ملی و دستاوردهای هسته ای، صریح و شفاف بودن و لغو تحریم ها را مولفه های یک توافق خوب عنوان کرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۳:۰۳

21 Jan 2020