۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۲۰۸۹۷
نماينده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس:

پرهيز از توافقي که عزت و شان ملي ما را مخدوش کند ضروري است/راهپيمايي ۲۲بهمن، تبلور حضور مردم و بيعت مجدد با ولايت بود

سید سعید زمانیان گفت: ما با توافق موافقيم، اما اينکه اين توافق بخواهد عزت و شان ملي ما را مخدوش کند، از آن پرهيز خواهيم کرد.
پرهيز از توافقي که عزت و شان ملي ما را مخدوش کند ضروري است/راهپيمايي ۲۲بهمن، تبلور حضور مردم و بيعت مجدد با ولايت بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برين، در مورد شرايط و ويژگي‌هاي يک توافق خوب بين ايران و گروه ۱+۵ در بحث سياست خارجي و ديپلماسي کشور ملت ايران به دنبال عزت و احترام هستند و زير بار زورگويي، زياده خواهي و رفتارهاي غير منطقي نخواهد رفت چرا که ايران با اين منطق به پاي ميز مذاکرات آمده است.

در همين راستا مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در خصوص مذاکرات هسته اي فرمودند: من با توافقي که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نيستم.

ايشان با اشاره به اظهارات مکرر آمريکايي‌ها که مي گويند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همين عقيده را داريم! و معتقديم توافق نکردن بهتر از توافقي است که به ضرر منافع ملي و زمينه ساز تحقير ملت بزرگ ايران شود.

ايشان افزودند: من با ادامه و پيشرفت مذاکرات و رسيدن به توافق خوب موافقم و قطعاً ملت ايران هم با هر توافقي که در بر دارنده عزت و احترام او باشد، مخالفتي ندارد.

حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالي) تأکيد کردند: بايد در مذاکرات، تکريم، حرمت و پيشرفت ملت ايران محفوظ بماند زيرا اين ملت عادت به پذيرش زورگوييِ طرف مقابل اعم از امريکا و ديگران، ندارد.

سيد سعيد زمانيان، نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به بيانات رهبري در گفتگو با مشکات برين، اظهار کرد: همه مسئولين از جمله رياست جمهور بايد در تمامي زمينه هاي مسئوليتي خود منويات مقام معظم رهبري را فصل الخطاب خود بدانند.

وي افزود: ما به هيچ عنوان با توافقي که به کشور لطمه وارد کند موافق نيستيم.

عضو کميسيون برنامه وبودجه و ماليات مجلس ادامه داد: توافق خوب يعني برد نظام و برداشته شدن تمام تحريم ها وبر همين اساس همه مسئولين بايد بدانند نبايد به هر قيمتي توافق کرد، ما با اين گذشته تاريخي و با سوابقي که در اين عرصه داريم، امروز ديگر نبايد بازيچه دست کشورهاي مدعي حقوق بشر شويم و به سادگي ضربه و صدمه ببينيم.

زمانيان عزت ملي راجزو اولويت‌ها در عرصه بين المللي دانست و گفت: ما نبايد از شرف و عزت ملي خود کوتاه بياييم زيرا ملت ما زير بار زورگويي، زياده خواهي و رفتارهاي غيرمنطقي نخواهند رفت.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در ادامه با بيان اينکه احترام متقابل شرط اول و آخر نظام جمهوري اسلامي ايران در يک توافق خوب بوده ، بيان داشت: ما با توافق موافقيم، اما اينکه اين توافق بخواهد عزت و شان ملي ما را مخدوش کند، از آن پرهيز خواهيم کرد.

زمانيان با بيان اينکه ايران امروز به واسطه مقام معظم رهبري نقشه راه براي عزت ملت ترسيم شده است، اظهار کرد: عدم نگاه به دست بيگانگان و تقويت بنيه داخلي، به دنبال جريانات سياسي خارج از چارچوب نظام نرفتن عزت ملت را به دنبال دارد.

وي افزود: امروز حتي نبايد نيم نگاهي به جريانات بيگانه داشته باشيم.

زمانيان در ادامه به رفع يکجاي تحريم‌ها در يک توافق خوب اشاره کرد و بيان داشت: ما در حال حاضر مذاکره مي‌کنيم تا بتوانيم به زبان منطقي دولت‌هاي غربي را مجاب کنيم که آنچه به عنوان تحريم بر کشور ما تحميل کرده‌اند، غيرمعقول بوده و بايد اين تحريم‌ها به سرعت برداشته شود.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان ادامه داد: هدف اساسي ما در بحث مذاکرات ايجاد شرايط مطلوبي است که در درون آن هيچ گونه تحريمي وجود نداشته باشد، چرا که ما با اين منطق وارد مذاکرات با ۱+۵ شده‌ايم.

سيد سعيد زمانيان در بخشي ديگر از صحبت هاي خود به راهپيمايي پر شکوه 22 بهمن ملت ايران از جمله مردم استان چهارمحال و بختياري اشاره کرد و گفت: مردم ما با حضور حماسي خود درصحنه بصيرت خود را به جهانيان ثابت کردند حتي در زمان هاي که خواص بي بصيرت در فتنه ۸۸ به ملت و امنيت ملي خيانت کردند ملت ما با بصيرت حضور پيدا کردند و از ولايت و ارزش ها دفاع کردند.

وي ادامه داد: در راهپيمايي ۲۲ بهمن مردم ولايت مداري خود را ثابت کردند و نشان دادند از حق نظام عقب نشيني نخواهند کرد و کساني که خلاف اين قضيه فکر مي کردند همه چيز برايشان روشن شد.

زمانيان ۲۲ بهمن را روز تبلور حضور مردم و بيعت مجدد با ولايت دانست و گفت: مردم اعلام کردند کسي نخواهد توانست نسبت به اهداف نظام و ولايت کوتاه بيايد.

اين نماينده مجلس در خصوص مطالبات مردمي براي حفظ عزت ملي به عنوان نماينده مردم در مجلس اظهار کرد: همه مردم در روستا و شهر ها بسيار نسبت به عزت ملي حساس هستند به طور ي که حاضرند چيزي براي مايحتاج زندگي نداشته باشند ولي از عزت و احترام ملي آنها کم نشود.

زمانيان با ابيان اينکه مردم نسبت به سرافرازي انقلاب بسيار حساس هستند، گفت: مردم اجازه نمي دهند مسئول يا کشوري اقتدار نظام و حرمت خون شهداء و عظمتي که نظام بعد از پيروزي انقلاب به دست آورده است را چيزي تغيير دهد.

وي نظر مجلس را در خصوص توافقي که در آن عزت ملي در نظر گرفته شود بيان کرد: مجلس اجازه نمي دهد کسي نسبت به مطالبات مردم در مورد مسائل هسته اي، علمي، سياسي، اجتماعي و... کوتاه بيايد و چيزي که فصل الخطاب مجلس است منويات رهبري است.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اگر در سالهاي متمادي اين فرمايشات سر لوحه کار قرار گرفته بود امروز اين اتفاقات نمي افتاد، امروز همه مسئولين بايد بدانند راه روشني که رهبري تعيين کرده اند راه نجات و خلاصي از مشکلات است که با پيگيري به نتيجه خواهيم رسيد.

سيد سعيد زمانيان در پايان از حضور پرشور مردم استان در راهپيمايي ۲۲ بهمن قدرداني کرد و گفت: همه مردمي که دراين حماسه شرکت کردند حرف آخرشان ولايت مداري است و بايد از مردم بي توقع تشکر کرد و همه خواص بي بصيرت بدانند اگر نخواهند به منويات مقام معظم رهبري و رهنمودهاي ايشان توجه کنند همين مردم توي دهانشان خواهند زد.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۵:۰۵

19 Jan 2020