:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> نقطه آغاز و پایان گردشگری در چهارمحال و بختیاری مشخص نیست | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
کد مطلب : ۴۵۸۳۰
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

نقطه آغاز و پایان گردشگری در چهارمحال و بختیاری مشخص نیست

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: باید سرمایه‌دار و سرمایه‌گذاران استانی را شناسایی و آن‌ها را ترغیب کنیم برای سرمایه‌گذاری در شهرستان و استان، بسا بسیاری از این سرمایه‌گذاران در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
غلام‌رضا پناه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: طی بازدیدهای که از این منطقه بسیار زیبا و خوش آب‌وهوا داشتیم به این نکته مهم رسیدیم که شهرستان فارسان از دو بخش حائز اهمیت می‌باشد یکی حوزه کشاورزی و دیگری حوزه گردشگری که باید به‌طور ویژه موردبررسی قرار گیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه این استان می تواند یکی از قطب های گردشگری باشد  افزود: استان چهارمحال و بختیاری به خاطر آب و هوای خوبی که دارد همیشه نقطه هدف گردشگری خصوصا" استان خوزستان است. 
 
پناه اظهار داشت: باید گردشگر و مسافر را جذب کنیم جایی که امکانات گردشگری و بستر برای گردشگر باشد را باید به‌درستی معرفی کنیم.

وی افزود: در این استان مشکلی که وجود دارد نقطه آغاز و پایان گردشگری مشخص نیست و صنایع‌دستی به‌طور خاص معرفی نشده است باید مسافر را طوری راهنمایی کنیم که به‌راحتی مسیر گردشگری را طی کند و این کار تنها در استان امکان‌پذیر است و مسئولین استانی این مهم را باید تحقق ببخشند.
 
پناه تصریح کرد: دولت اگر بخواهد کمک کند ظرفیت و منابع محدودی دارد که اگر بخواهیم بر اساس این ظرفیت‌ها تحولی در استان ایجاد کنیم هیچ‌گونه تحولی ایجاد نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: باید سرمایه‌دار و سرمایه‌گذاران استانی را شناسایی و آن‌ها را ترغیب کنیم برای سرمایه‌گذاری در شهرستان و استان، بسا بسیاری از این سرمایه‌گذاران در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری کرده‌اند ضرب‌المثلی که در این خصوص صادق است که پول مانند آب می‌ماند که اگر جلوی آن را ببندیم از جایی دیگر راهی برای گذشتن پیدا می‌کند یعنی کسی که پول و سرمایه دارد منتظر نمی‌ماند بلکه راهی برای انجام کار برای آن پیدا می‌کند.
 
پناه بیان کرد: سهمی که از اعتبارات استانی باقی‌مانده است تنها سهم گردشگری است سهمی که باید همان ابتدا هزینه می‌شد ولی سهم کشاورزی همان ابتدا پایان یافت و اگر تا پایان سال 99 برای دریافت این اعتبار اقدام کنید تا اعتبار برای خود شما باقی بماند و از آن بهره‌مند شوید اولویت‌ها را اعتبار بندی کنید تا بهتر بتوانید آن را پیش ببرید و اگر نیاز به اعتباری دارید اعلام کنید تا سقف جدید مشخص شود تا اگر سهم جذب نشده‌ای دارید آن را جذب کنید .
 
وی تصریح کرد: اگر در استان سهم خالی دارید باید کارگروه اشتغال استان آن سهم را جذب و به کار گیرد و برای دیگر بخش‌ها اعتبار جذب کند در بخش دامپروری هم بخشی در استان وجود دارد و دیگر اینکه قبلاً اشتباهاتی داشتیم که تلاش شده است این اشتباهات دیگر تکرار نشوند و به خاطر اشباع شدن بخش دامپروری تسهیلات در این بخش داده نمی‌شود .

پناه تشریح کرد: باید برای استان در این خصوص مطالعاتی صورت پذیرد در بخش مرغداری‌ها نیز باید توجیه فنی و اختصاصی داشته باشن و از طریق استان نیز تائید شوند تا ظرفیت جدید داده شود.
 
وی ابراز داشت: در بحث شهرک‌های صنعتی متأسفانه مشکل در کشور داریم، هدفی که از پرداخت تسهیلات به روستاییان داریم بحث اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت جوانان از روستاها به شهرها برای شغل بنابراین امتیاز اشتغال تنها برای روستاها در نظر گرفته‌شده است.
 
پناه در ادامه گفت: پیگیر بحث‌های دیگری ازجمله معادن، هتل،آب‌معدنی، مجموعه ورزشی درمانگاه تأمین اجتماعی که باید منابع را باهم تلفیق کنیم تا کارها بهتر و زودتر پیش بروند و این فعالیت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۶:۱۰:۳۴

28 Mar 2024