۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۲۹
همزمان با سالروز رحلت پيامبر گرامي اسلام(ص):

مراسم عزاداري و قرائت زيارت از بعيد رسول اکرم (ص) در لردگان برگزار شد+تصاوير

مردم شهرستان لردگان، در سالروز رحلت نبي اکرم حضرت محمد مصطفي(ص) وشهادت امام حسن مجتبي (ع) در مصلي اولي الامر اين شهر، مراسم سوگواري و عزاداري را برگزار کردند.
به گزارش جهانبین نیوز، مردم ولايتمدار و مومن شهرسان لردگان همزمان با ۲۸ صفر با برگزاري آيين‌هاي عزاداري در مصلاي بزرگ شهر لردگان که يکپارچه سياه‌پوش شده است، در سوگ رحلت پيامبر اکرم(ص) و شهادت دومين امام شيعيان امام حسن مجتبي(ع) اشک ماتم ريخته و ارادت خود را به اهل بيت(ع) نشان دادند.
 
همچنين مراسم نوراني قرائت زيارت پيامبر(ص) از راه بعيد در اين مکان برگزار شد.

مداحان اهل بيت(ع) نوحه‌سرايي کردند و سخنرانان مذهبي نيز ضمن بيان گوشه‌هايي از زندگاني گهربار پيامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبي(ع)، مردم را به الگو گرفتن از زندگي اين بزرگواران توصيه کردند.

آيين‌هاي مشابهي نيز با حضور عاشقان اهل بيت(ع) در بخش هاي مختلف شهرستان لردگان برپاست و مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) با نواي مداحان اهل بيت(ع) در سوگ رحلت پيامبر مهرباني‌ها و شهادت فرزند امام اول شيعيان اشک ماتم ريختند.

حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربيع الاول عام الفيل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پيامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر ۲ از قبيله بزرگ قريش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگي به مقام رسالت رسيد و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پيامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجري قمري و در سن ۶۳ سالگي از دنيا رفت.

امام حسن(ع) فرزند امام علي بن ابيطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نيمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدينه ديده به جهان گشود؛ ايشان در سن ۳۷ سالگي به مقام امامت رسيد؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجري قمري و در ۴۷ سالگي به شهادت رسيد.

در ادامه تصاويري از برگزاري اين مراسم را مشاهده کنيد .

انتهای پیام/1029ج


 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۳۰:۱۶

28 Mar 2024