۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۴۲۱۰۲
گزارش تصویری

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در آستان امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد

هم‌زمان با ماه بهار قرآن و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه فرهنگیان با حضور قاریان و حافظان برتر کشور برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز؛ هم‌زمان با ماه بهار قرآن و در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) محفل انس با قرآن کریم با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و دانشگاه فرهنگیان با حضور قاریان و حافظان برتر کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ابتدای مراسم اظهار داشت: اگر به خدا ایمان آورده باشیم و بخواهیم مورد لطف و عنایت خداوند متعال و پیامبرش باشیم لازم است قرآن کریم و سنت رسول گرامی‌اش را بخوانیم و به آن عمل نماییم.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) ایشان را پرچمدار اکرام و بخشش در جامعه آن روز توصیف و بیان کرد: امام حسن (ع) به دلیل بردباری، ارشاد مردم، جود و بخشش و اکرام ایتام و گذشت فراوان کریم اهل بیت لقب گرفتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی، رشد و تعالی معرفت دینی در پرتو انس با قرآن، ترویج فرهنگ تلاوت قرآن و ایجاد اخوت و نزدیکی جوانان و نوجوانان و دانشجویان با کلام الهی را از اهداف برگزاری این محافل برشمرد و افزود: محافل انس با قرآن در راستای تعمیق ارتباط معنوی و تاثیر پذیری فرهنگی و اجتماعی و فردی مخاطبان از کلام وحی در طول سال و به‌خصوص در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به عظمت و جایگاه قرآن ادامه داد: مفسران و قاریان و استادان این حوزه باید با نگاه تخصصی و نوآورانه در خصوص آموزش و ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی تلاش کنند و زمینه نزدیکی هرچه بیشتر و محوریت کلام وحی را در زندگی فردی و اجتماعی و اقتصادی و... فراهم نمایند.

در ادامه قاری ممتاز بین المللی استاد مسعود عنایتی مقدم و حافظ کشوری استاد مهدی حبیبی و ابتهال خوان برتر کشوری استاد علی اسماعیلی  به قرائت قرآن و اجرای برنامه پرداخت.

در پایان مراسم و پس از مولودی‌خوانی مداح اهل بیت (ع)، از حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، رئیس دانشگاه فرهنگیان و داوران بین المللی حاضر در محفل  از دانشجویان فعال در حوزه قرآنی با اهدا جوائز تجلیل شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۱:۱۳:۰۴

29 Mar 2024