۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۴۲۰۲۵
مسئول سازمان مردم نهاد محیط زیست شهرستان لردگان:

تاراج طبیعت زیبای چهارمحال و بختیاری!/ آتش بی تفاوتی مسئولین بر دل جنگل های لردگان!/ برای حفظ محیط زیست هم قسم هستیم!

مدیر عامل سازمان مردم نهاد انجمن محیط زیست و طبیعت لردگان گفت: شهرستان لردگان دارای جنگل های بیشماری است که متاسفانه اخیرا" قطعی درختان توسط افراد سود جو در آن زیاد رخ می دهد که این امر نه تنها مسئولین را به فکر نیانداخته بلکه فرد اطلاع دهنده را درغگو خطاب کرده است .
طالب حسنی مسئول سازمان مردم نهاد محیط زیست  شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان لردگان در حوزه مرکزی زاگرس واقع شده و از تنوع زیستی خوبی برخوردار است در ان انجمن زیست  محیطی به همت همیاران و دوست داران محیط زیست و طبیعت تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیار زیادی عضو این انجمن هستند بیان داشت: 360 روستا در شهرستان لردگان وجود دارد که بیشتر آن ها در مناطق حفاظت شده سبزکوه و .. هستند که در دل جنگل واقع شده اند ، در تمامی این روستاها همیار طبیعت فعالیت داشته و به طور مداوم بین آن ها جلسه هم اندیشی برگزار می شود و یک نفر به عنوان سرگروه انجام وظیفه می کند.

حسنی با اشاره به اینکه سیل اخیری که  شهرستان لردگان را نیز درگیر کرده بود همیاران ما وارد عمل شدند بیان داشت:  با وقوع سیل  احتمال شکستگی یک سیل بند در یکی از روستاهای منطقه فلارد  وجود داشت که همیاران ما وارد عمل شدند و  با تجهیزاتی چون تراکتور، بیل و ....  به آن منطقه کمک و همکاری های لازم را انجام دادند.

وی با تاکید بر بحث فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست گفت: همیاران ما تنها در روزهای خاص  مثل روز زمین پاک به محیط زیست و منابع طبیعی کمک نمی کنند بلکه در همه مواردی که مردم به کمک آن ها نیاز داشته باشند وارد عمل می شوند.

حسنی  یکی از اقدامات بسیار مهم سازمان های مردم نهاد را راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی عنوان کرد و گفت: آبگرمکن های خورشیدی با همکاری اداره منابع طبیعی در روستاهای جنگل نشین شهرستان لردگان احداث کردند و همین امر موجب شد که روستاهایی که برق نداشتند و یا پخت و پز آن ها از طریق چراغ و... بود با نصب آبگرمکن های خورشیدی مشکل ان ها تا حدی حل شد و همین امر از قطع درختان نیز جلوگیری کرد.

وی یکی دیگر از اقدامات موثری که در حوزه محیط زیست انجام داده اند   را پاکسازی آبشخورها دانست و گفت: با توجه به اینکه فصل گرما نزدیک است در هر منطقه از شهرستان لردگان نیاز است که برای حیوانات وحشی آبشخورها پاکسازی شود که حیوانات بتوانند از این آبشخورها استفاده کنند و مشکل آب نداشته باشند  که این اقدام توسط همیاران ما صورت گرفته است.

حسنی یادآور شد: توسط دوست داران محیط زیست و با همکاری محیط زیست یک سری کتاب های زیست محیطی در بین مناطق عشایر و مناطق محروم در بین کودکان و بزرگسالان توزیع شد.

وی عنوان کرد: نصب تابلوهای راهنمایی و هشدار  جهت احیاء تنوع زیستی در جاده ها و مناطقی که دچار تخریب شده اند  و در مکان هایی که احتمال ورود حیات وحش در ان منطقه وجود داشت  توسط سازمان های مردم نهاد   نصب  شد.

حسنی  اظهار کرد: یکی از شاخصه ها افراد در مناطق لردگان این بود که  شکارچیان جهت حفظ محیط زیست اسلحه های خود را به طور نمادین شکستند و سوگند نامه یاد کردند که شکار غیر مجاز نداشته باشند که این اقدام آن ها مورد تقدیر مسئولین قرار گرفت.

مدیری موفق می شود که به جوامع محلی توجه بیشتری داشته باشد
مدیر عامل سازمان مردم نهاد انجمن محیط زیست و طبیعت لردگان گفت: چنانچه مدیران جوامع محلی و همچنین سازمان های مردم نهاد را کمک کنند و با آن ها همکاری داشته باشند نه تنها خود در کارشان موفق تر عمل خواهند کرد بلکه ما نیز می توانیم به اهداف خودمان نزدیک تر شویم.

وی عدم همکاری مسئولین را یکی از بزرگ ترین مشکلات خود دانست و گفت: ما نماینده مردم هستیم آن ها انتظار دارند که حرفهای آن ها را بدون هیچ کم و کاستی به گوش مسئولین برسانیم اما متاسفانه برخی از مسئولین با ما همکاری لازم را ندارند .

حسنی ادامه داد: 300 درخت در جنگل های لردگان قطع شد  که این مسئله را به گوش رئیس منابع طبیعی لردگان رساندیم و ایشان نه تنها به ما کمکی نکردند بلکه ما را دروغ گو نیز خطاب کرده و از اتاق خود بیرون نمودند.

وی با اذعان بر اینکه از زمانی که انتقادات برای قطع درختان بیشتر شده قطعی نیز بیشتر صورت گرفته است بیان داشت: تمامی اسناد قطعی درختان موجود است .

حسنی با بیان اینکه ما بدون هیچ بودجه دولتی از وقت خودمان می گذاریم و از  توانمندی های سازمان های مردم نهاد استفاده میکنیم بیان داشت: متاسفانه برخی مسئولین ما را به دروغ پراکنی متهم می کنند و همیمن کار  باعث شده که طی 10 سال زحمت شبانه روزی این دو هزار نفر از تخریب محیط زیست  جدا مانده و شاهد ترک آن ها از مجموعه همیار طبیعت باشیم.

وی در پایان  با تاکید بر اینکه ما خودمان خواسته و سوگند یاد کرده ایم که  حفظ منابع طبیعی و محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهیم  خاطر نشان کرد : چرا هیچ مسئولی اعتراضات ما را نمی بیند و کاری برای جلوگیری از قطعی درختان نمی کند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۲۲:۴۰:۵۶

19 Apr 2024