۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۱۹۸۶
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهر فارسان:

انتظار اين است که فضاي شهر به يک فضاي رمضاني تبديل شود

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهر فارسان گفت: انتظار اين است که فضاي شهر به يک فضاي رمضاني تبديل شود و آثار معنوي اين ماه عزيز در روابط اجتماعي و همه مناسبت‌ها در کليه سطوح جامعه احساس شود.
جلسه ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهرستان فارسان به منظور بررسي اقدامات پيش‌بيني شده براي حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و مصادف شدن اين ماه با فصل بهار برگزار شد.
 
حميد يزداني در جلسه امر به معروف و نهي از منکر شهر فارسان در گفت وگو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن فرارسيدن و تبريک حلول ماه مبارک رمضان به همه مسلمين و بندگان خداوند، اظهار داشت: درک ماه مبارک رمضان توفيق بزرگي براي بندگان است؛ چراکه ضيافت الله مي باشد و خداوند از بندگانش ميزباني مي کند.
 
وي يادآور شد: در ضيافت رمضان، سفره گسترده الهي پهن شده و انسان بايد تلاش کند از نعمت هاي بيکران اين ماه پرخير و برکت بيشترين بهره برداري را داشته باشد.

وي همچنين با اشاره به فلسفه تبليغ در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ما بايد مسئله تبليغ را در ماه رمضان از پيامبراکرم صلي الله عليه و آله بياموزيم؛ در روايات تصريح شده که ايشان بعد از واجب شدن روزه ماه مبارک رمضان، در اواخر ماه شعبان مردم را گردهم مي آوردند و آنها را به کارهاي نيک و خير ترغيب و از اقدامات پليد و زشت نهي مي کردند. 

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منکر شهر فارسان عنوان کرد: از افراد و دستگاه‌هايي که متولي برنامه‌هاي عمومي در ماه رمضان هستند و وظايفي در اين ماه برعهده دارند، خواستاريم با رعايت شئونات رمضان به وظايف خود عمل کنند.

وي با بيان اينکه در آستانه ماه مبارک رمضان بايد آمادگي لازم از نظر فضاي اجتماعي براي ماه مهماني خدا فراهم گردد گفت: انتظار اين است که فضاي شهر به يک فضاي رمضاني تبديل شود و آثار معنوي اين ماه عزيز در روابط اجتماعي و همه مناسبت‌ها در کليه سطوح جامعه احساس شود.
 
وي از پخش و انتشار بروشورهاي راهنمايي براي مسافرين شهرستان خبر داد و گفت: مسافريني که به شهرستان مي‌آيند، اماکن مشخص شده براي پذيرايي از مهمانان به آنها معرفي خواهد شد تا در ملاءعام روزه خواري نکنند.

وي بيان کرد: اماکن و رستوران‌ها نيز در ماه رمضان بايد به صورت آشکار پذيرايي نکنند و ارزش‌هاي ديني و شئونات رمضان را رعايت کنند.

وي گفت :براي کنترل واحدهاي صنفي اغذيه فروشي هاي شهرستان و مقابله با منکر (روزه خواري در ملاعام) يا کسانيکه عامدانه اقدام به روزه خواري در انظار عمومي کنند تيم هاي در معابر و اماکن اقدام به گشت زني مي کنند.

وي افزود :در صورت مشاهده متخلفان با تشکيل پرونده و سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي مي شوند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۷:۵۵

28 Dec 2019