۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۴۱۶۲۷
تصاویری از مردم در دامان طبیعت /

شنبه گردش، سنت دیرینه مردم چهارمحال و بختیاری/شادی وصف ناپذیر مردم در نخستین شنبه سال

مردم استان چهارمحال و بختیاری، در نخستین شنبه هر سال، با گذراندن روزی شاد و دلپذیر در کنار اقوام، آشنایان و دوستان، روزی زیبا و خاطره انگیز را در دامان طبیعت برای خود رقم می زنند.
به گزارش جهانبین نیوز ؛ چهارمحال و بختیاری به واسطه داشتن   اقلیم‌، آب و هوای مطلوب و آداب و رسوم فراوان پذیرای گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.
 
سنت دیرینه و کهن شنبه گردش یا به تعبیری شنبه به در، که به عنوان نمونه مشابه و کوچک تری از سیزده به در بوده و از روزگاران پیشین در میان مردمان استان و به ویژه اهالی شهرکرد مرسوم بوده است.
 
استان چهارمحال و بختیاری در ناحیه مرکزی سلسله جبال زاگرس که از شمال غربی به جنوب شرقی امتداد دارد، استقرار یافته است . بلندترین نقطه استان در ناحیه غربی با 4548 متر ارتفاع ، قله ی زردکوه بختیاری و پست ترین نقطه ی آن ، ناحیه سپید دشت و لردگان در قسمت شرقی چهار محال است . کوه های مرتفع این استان ، کانون اصلی آبخیز رودخانه های دائمی زاینده رود و کارون هستند که در سراسر سال پوشیده از برف می باشند.
 
مناطق تفریحی و گردشگری  کوهرنگ، بلداجی، چغاخور، گندمان، سامان، پیرغار، باباپیراحمد، امامزاده بارده، چشمه دیمه، سندگان، دره عشق، چشمه وقت و ساعت، چشمه زنه،ک و هزارچشمه هفشجان، قلعه سرداراسعدخان ، مسجد اتابکان، ماسوله زاگرس، قلعه چالشتر و... بسیاری از مناطق دیگر چهارمحال و بختیاری در روز شنبه گردش، با استقبال گردشگران زیادی روبرو می‌شود.
 
عکس از رضا کمالی دهکردی

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۱۶:۰۲

28 Mar 2024