۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۱۶۶۲

اولين دوره تخصصي امداد کوهستان در ارتفاعات زردکوه کوهرنگ برگزار شد + تصاوير

اولين دوره تخصصي امداد کوهستان با حضور نجاتگران جمعيت هلال احمر کوهرنگ در ارتفاعات زردکوه برگزار شد.
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، نجاتگران شرکت کننده در اين دوره با صعود به ارتفاعات زردکوه علاوه بر کوهپيمايي با اقدامات تخصصي مهم و آموزشهاي لازم در زمينه امداد و نجات آشنا شدند.

اين دوره 10 روزه تخصصي امداد و نجات کوهستان در شهر چلگرد همزمان بصورت تئوري و عملي برگزار شد.
 
ارتقاي هرچه بهتر و مطلوب‌تر خدمات امدادي به آسيب‌ديدگان و افرادي که دچار سانحه مي‌شوند، استفاده از تجهيزات پيش رفته و به روز در زمينه جستجو و نجات، روش جستجو در کولاک و يخبندان هنگام ريزش بهمن، چگونگي دست‌يابي به مفقودان و در نتيجه مقابله با هرگونه شرايط اضطراري از جمله اهداف دوره محسوب مي‌شود.
 
در اين دوره 20 نفر از نجاتگران جمعيت هلال احمر کوهرنگ شرکت کردند، به اين صورت که ابتدا در محل کانون فجر چلگرد، آموزش علمي ـ تئوري ديده و سپس مابقي را در ارتفاعات زردکوه آموزش عملي ديدند.

اين در حالي است که صعود و فرود، کار با طناب، رهاسازي، کار با بسکت و سيکل کردن مصدوم در محيط آزاد، کوهپيمايي صحيح در کوهستان و جهت‌يابي در روز و شب از جمله آموزش‌هاي عملي طي اين دوره به شمار مي‌رود.
 
علاوه بر موارد مذکور صعود و فرود از ديواره، يک شب در ارتفاعات  زردکوه، جستجو و نجات مصدوم در کوهستان و حمل مصدوم به صورت صحيح از ديگر موارد مورد آموزش در اين دوره تخصصي بود که منجر به توان‌افزايي و آمادگي شرکت‌کنندگان در دوره شد.

در پايان بعد از آزمون به شرکت کنندگان از سوي سازمان امداد و نجات، جمعيت هلال احمر گواهي صادر خواهد شد.


انتهاي پيام1022ج /610ک
  • دوره تخصصی کوهستان کوهرنگ

    دوره تخصصی کوهستان کوهرنگ

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۲:۱۰:۴۰

26 Apr 2024